pondělí 18. května 2015

MATURITA JE ÚSPĚŠNĚ ZA MNOU

weheartit.com

I když jsem celý tento a minulý týden nadávala, jak je nespravedlivé, že všichni mají školní až příští týden a my už tento a já ještě ke všemu všechno v jeden den, nakonec jsem zjistila, že je super, mít to za sebou a jen ostatním tvrdit, jak to bylo v pohodě a podobně. Jenže ono nebylo :D

Největší nervozita u mě panovala před matikou (státní). Poté, co jsem zjistila, že i čísla 24/5 nebo 19/10 jsou fakt výsledky a mně vychází něco mezi jedničkou a dvojkou, tak už mi bylo všechno jedno. Protože jsem prostě zvládla matiku.
V úterý jsem šla na češtinu s pocitem naprostého klidu. Dá se říct, že tento fajn pocit trval i doma. Zase to dopadlo na něco mezi 1 a 2. Jen slohovky jsem se bála. Jako skoro každý jsem si totiž vybrala HIMYM (a štve mě, že jsem si nevzala líčení -_-). 

Na státní už jsem uměla 10 témat do ekonomiky. Takže mi zbývalo "jen" 15 + 20 knížek do češtiny. Nejdřív jsem myslela, že čeština bude peklo a ekonomika půjde sama. Omyl. Češtinu jsem měla za 2 dny tak nějak asi naučenou a s ekonomikou ne a ne se pohnout dál. Nakonec jsem to stihla tak, jak jsem chtěla a o víkendu už jsem jen opakovala a učila se text k obhajobě maturitní práce.

Někdy v průběhu tohoto týdne nám přišly výsledky státní + slohu. Nechápala jsem. Otevřu ten email. A tam na mě kouká 90% z češtiny a 86 % z matiky. Nejdřív si myslím, že se spletli, protože mi to vycházelo na takovou tu první dvojku u obou předmětů. Poté, co zjišťuju, že se asi nespletli, tak skáču radostí do stropu. Já mám fakt z matiky u češtiny jedničku :D. 
Posléze přišla ještě slohovka, kde jsem měla nějakých 83%, což je 2, s čímž jsem byla spokojená a říkala jsem si, že ústní prostě musím dát na 100% a budu mít celkově 1.

weheartit.com

Jako první mě dnes čekala právě obhajoba. Což bylo fajn. Po obhajobě jsem jela domů a čekala do odpoledne, kdy jsem se do školy zase vrátila na češtinu a eko. Volal mi navíc spolužák, že obhajobu mám za 1. Říkám si super, ještě za 1 ze zbývajících předmětů a mám maturitu za 4 (jo, jsem kentaur, kterej chce mít dobrý známky i na maturitním vysvědčení).

Na češtinu jsem šla s pocitem, že jsem všechno zapomněla. Dojdu k tomu počítači, kliknu na 9. okýnko, protože 9 je takový šťastný číslo. Blues pro bláznivou holku. Infarkt. Můžu rovnou odejít :D. Hrozná knížka :D Proč zrovna poezii?! -_- Navíc mě napadá, že vůbec nevím, o čem ty básně jsou. Ať alespoň mám v ukázce nějakou normální -_-.
Ani nepřečtu ten název té básně. Něco na M. Vůbec v té knížce, kterou jsem četla, nebyla. Super. Trošku panika. První bod - zařazení do kontextu díla? Asi vynechávám. Nějak jsem si to nakonec sesmolila, našla 2 jazkový prostředky, určila druh verše, motiv, lyrickej subjekt, téma atd.
Zařazení do kontextu díla ladně přeskakuju rovnou k tématu, nikdo žádný námitky nemá - naštěstí. Brebys se usmívá a snaží se zůstat pozitivní. Třídní taky není tak zlej, ptá se přesně podle osnovy, takže o autorově tvorbě, životě nebo dalších autorech doby neřeknu ani ň.

Odcházím smířená s tím, že teda budu mít jednu dvojku. Tak aspoň tu ekonomiku musím dát na 1. Nejsem přece idiot. Jdu dovnitř a tentokrát to nechávám na počítači, ať náhodně vybere. Oběžný majetek. No, super. To rozdělím za 2 minuty a co budu říkat dál?! Tak jsem smíchala dohromady ekonomiku, finance a daně + účto. Stejně jsem po 7 minutách neměla co říkat. Nakonec se mě ptaly (učitelky, proto y :D) na účtování při pořízení materiálu, takže pohůdka. Ale tvářily se hrozně zklamaně. To taky lepší než 2 nebude -_-.

Slavnostní vyhlášení. Český jazyk 28 bodů z 28. Matematika 1. Obhajoba práce 1. Ekonomika 1. Nemůžu tomu uvěřit. Já mám fakt ze všeho jedničky. A z češtiny po sečtení a vydělení procent nejspíš taky (91%). 

Takže tak no...
V nejbližší době čekejte rady jak se učit, kdy se učit, co se neučit, na co se podívat a tak dále :) 

6 komentářů:

  1. Gratulujeem :) Našich to ešte len čaká, u nás na škole je práve akademický týždeň (a mňa to čaká o dva roky :D). Inak možno si už o tom písala, ale kam sa teraz po škole chystáš? ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      A teď se chystám do práce :D No a po prázdninách na vysokou do Olomouce, obor Matematika-ekonomie se zaměřením na bankovnictví a pojišťovnictví :D

      Vymazat
  2. gratuluji =)

    http://allys-cook.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Ooo moc ti gratuluji!!:) Souhlasím, že je lepší mít to co nejdřív za sebou!:)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc gratuluji :P Taky jsem to včera zvládla, akorát teda né na samé jedničky, ale 2 dvojky tam byly :D
    češtinu jsem měla 25 z 28, kdybych si vytáhla poezii tak asi umřu no :D :D

    OdpovědětVymazat
  5. Výborné výsledky, taky ještě dodatečně gratuluji k úspěchu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)