sobota 13. června 2015

JAK SI VYTUNIT DIÁŘ?



Po dlouhé době - zdravím,
jako obvykle mám v hlavě tento článek 100 let a nebyla jsem schopná ho nějak napsat :D. Hlavně proto, že jsem líná vytahovat foťák, nasazovat mu objektiv, nějak to ladit, aby to zaostřilo (pořád si spolu moc nerozumíme :D doufám, že teď v létě budu mít víc času na focení). 
Trocha toho deníčku - utopila jsem omylem mobil v rybníku. Nepotopil se celý, asi jen pětina, ale něco se nejspíš dostalo do baterky, takže se minimálně 2x denně sám od sebe vypnul a vydržel nabitý tak 2 dny (přičemž dřív zvládal týden). Tákže - už se k tomu dostávám! - se mamka rozhodla mi za vysvědčení koupit nový mobil. Vyhlídla jsem si Lenovo A6000, který má zadní 8 Mpx foťák. S kterým jsem konečně ten diář nafotila :D. Mimo jiné - na počítači jsem upravila asi jen 2 fotky, takže fotí fakt úžasně ;). 
Ale abychom se dostali k tématu dnešního článku. Rozhodla jsem se sepsat pár tipů, jak si vyzdobit diář. Já jsem si jeho zdobení zamilovala a ujíždím na všemožných páskách a samolepkách ;).



Co určitě potřebujete mít v diáři, pokud nemáte dostatek místa v pouzdře, je pravítko ;). Zjistila jsem, že hlavně v matice a ekonomice jsem bez něj byla naprosto bezradná a používala k rýsování index (blbej nápad :D).
Čímž se dostáváme k indexu. Našla jsem pro něj ideální místo hned pod pravítkem v takové velké kapse ihned na začátku. Když jsme je ještě používali, tak byl vždycky po ruce a nemusela jsem hledat v kabelce/batohu.


Další věcí, která je pořád potřeba, jsou lepítka. Buď si můžete koupit za drahý peníz tohle, nebo si to vyrobit doma ;). Lepítka seženete za 20 Kč, najdete doma nějakou tvrdší folii, lepítka oboustrannou izolepou přilepíte a máte vystaráno ;). K malým lepítkům se dostanu později, větší papírky jsou dobré pro nějaké nákupní seznamy atd., na které se nesmí zapomenout. 



Pokud je zrovna začátek roku, přešli jste na střední/vysokou, nebo jste prostě jen sklerotici, kteří si nepamatují, jaký předmět v jaké učebně mají, určitě si do diáře pořiďte rozvrh hodin.
Já ještě za sebe můžu doporučit si předměty barevně odlišit ;). Jeden mám i na nástěnce a když jsem si ráno chystala sešity, už z dálky jsem viděla všechny barvy :)


A jsme u těch malých lepítek. Dají se použít mnoha způsoby ;). Já jsem si je lepila buď jako záložku tak, aby kousek přečníval a věděla jsem, že mě čeká něco důležitého (většinou nějaký test z matiky :D). Nebo jako tady na obrázku u méně důležitých předmětů (vlastně všech ostatních kromě matiky :D), jsem si lísteček nalepila až k příslušnému dni, aby mi na něj hned sklouzl pohled. 

Pro mě má každé lepítko jinou fuknci, stejně tak jako zvýrazňovače. Oranžová je škola, zelená výlety, růžová věci, týkající se P., žlutá znamená něco důležitého, na co nesmím zapomenout ;).
Plus ještě mám modrý zvýrazňovač, kterým si zvýrazňuji narozeniny a svátek a fialový, který je většinou na nějaké akce nebo filmy, které se dívám ;).

Tohle barevné rozlišení je hrozně fajn, protože když nikde nevidím oranžovou, vím, že mám volný den a nemusím ráno stresovat, že jsem na něco zapomněla ;). Pro sklerotiky jako já k nezaplacení :D


Zmiňovala jsem se už, jak velký jsem magor přes washi pásky? :D Každý týden mám vyzdobený jinou páskou a jiným stylem :) Působí to potom pěkně barevně a navíc ty, které jsou nalepené podél stránky na vnitřní straně ji ještě trochu zesílí a dírky se neprotrhávají ;) 
Washi pásky nakupuju jen tady, protože mi přijde, že je to nejlevnější. Na Ebay jsem se ještě pořád neodhodlala :D


Když mám někde víc místa a vím, že tam už nic psát nebudu, najdu si nějaký fajn citát nebo text a napíšu si ho tam :) Žádný velký smysl to nemá, jen se mi to líbí a navíc když si diář zpětně čtu, vidím, jaký jsem měla asi myšlenky ;).


Kromě pásek mám úchylku na samolepky. Opět jsem je kupovala ve Světě pásek. Taky jsem probrala stará alba, která mi zbyla z dob, kdy bylo hrozně v módě nálepky sbírat a vyměňovat.


Kromě citátů na obyčejných stranách diáře, jsem si ještě na barevný papír napsala různá moudra a vtipné hlášky a vložila na začátek každého měsíce. Jen tak, pro zvednutí nálady. Většinou si je všichni hrozně rádi prochází a čtou :D.


Aby těch hlášek a podobně bylo málo, tak jsem si na tvrdý papír vytiskla různé blbiny z Tumblru a slouží mi jako záložka. Texty většinou obměňuju. Jednu dobu tam bylo prostě #gallavich, nebo Keep Calm and Drarry on. Teď je na jedné straně to, co vidíte na obrázku a na druhé ten super citát od Morgana Freemana o homofobii :3. 
Nicméně - jako záložka je to super, díky tomu tvrdému papíru aktuální týden ihned v diáři najdu :)

Kapsička na kravinky i důležité věci se hodí vždycky. Já jsem zatím nenašla nic, co bych do ní mohla dát, ale ve starém diáři v ní bylo pravítko a index. 
Kdo si rád hlídá výdaje, tak si tam může schovávat třeba účtenky a tak ;)

To je vše přátelé ;). Doufám, že vás článek neunudil k smrti a třeba se necháte inspirovat ;).

A čím si zdobíte diář vy?

5 komentářů:

  1. Ja som diár nikdy nepoužívala, lebo som ho po pár dňoch vždy niekde založila a viac sa nenašiel :D Preto ako poznámky využívam každý papier (ktorý potom stratím), poznámky v mobile (neskutočný chaos) alebo si dané veci fotím (a potom medzi 1000++ obrázkami a fotkami hladám). Najhoršie je keď sa spolahnem na moju pamäť, pretože tá väčšinou zlyhá :D Ale dosť o mojom chaotickom živote.
    Tvoj diár vyzerá úžasne! Vždy keď vidím niečo takéto pekné a organizované mám chuť si niečo také založiť aj ja. možno od budúceho školského roku... :D Veľmi sa mi páči fotka s tým Some lions marry snakes :3 Ale celkovo je to super. A zarazil ma rozvrh - najviac 7 (+nultá) hodín? :o Tuším prestupujem niekde k vám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně takhle jsem to měla na základce :D a na střední jsem se rozhodla to změnit :D

      No, ono jsme ty hodiny měli mít jinak (asi 4x odpolední), ale vysvětlili jsme zástupci, že je to zbytečný, aby na nás učitelé čekali a my na ně :D tak jsme si to různě popřesouvali :D ;) měl nás rád naštěstí :D

      Vymazat
  2. Ten vypadá super. :) Vždycky jsem chtěla nějaký ten super diář, který bude vypadat dobře. Jenže, když už jsem si nějaký koupila, tak jsem se na všechno vybodla a na co dělat nějaké doplňky atd. Třeba to nakonec někdy vyjde a bude vypadat, třeba jako ten tvůj. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mohla bych sejen zeptat kde jsi ten diář sehnala? :) jinak super článek :3

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)