úterý 14. října 2014

THE SIMS 4: ANO, NEBO NE


Docela dlouho jsem uvažovala nad tím, jestli tento článek napsat, nebo ne. Ale po komentáři Teress jsem se rozhodla, že něco málo napíšu.

Nebudu tu vypisovat novinky, které nás s TS4 čekaly, tohle bude spíš jen takové shrnutí (mých) plusů a mínusů.


+ Mnoho lidí si stěžuje na vzhled simíků. Mně se teda simíci moc líbí a jsou daleko lepší, než v základní hře TS3.

ohnotheydidnt.livejournal.com

+ Musím říct, že je ve hře daleko víc použitelného oblečení (ne jako v předešlých hrách, kdy mi přišlo, že polovina byla hrůza :D).

+ Načítací obrazovka. Já jsem si ji oblíbila. Než mi v TS3 simík přejel někam na druhý konec města, trvalo to ještě déle, než tahle načítací obrazovka.

+ Možnosti nastavení pultů v kuchyni. Naprosto bombastické, fakt že jo. Tvoření různých ostrůvků apod. už není záležitostí moveobjects on, jak tomu bylo v trojce.

www.gamefront.com

+ Jídlo vypadá jako jídlo. Moc pěkně udělané, dle mého názoru. Navíc se blíží skutečnému.

+ Více možností u zahradničení, jako "Postříkat sprejem proti hmyzu", nebo "Šlechtit". 

+ Moc se mi líbí možnost přenesení místností. To je vážně plus.

+ Emoce. Oceňuju to, jak je jimi simík ovládán a když má špatnou náladu, nemůže dělat spoustu věcí dřív, než se zase dostane do normálu (což je podobné s realitou, žejo).

simmersvoice.tumblr.com

+ S emocemi jsou také spojené různé interakce (jako kliky nebo sedy lehy při energické náladě, nebo pečení flirtovních sušenek ve flirtovní náladě/popřípadě sušenek s gumovými medvídky - při hravé náladě...)

+ Úkoly, které se plní na schůzkách nebo večírcích. Po získání zlaté medaile hráč dostane odměnu.

+ Simík dělá více věcí najednou (dívá se na TV a s někým si povídá, kreslí a povídá si s někým,...).

+ Dá se měnit výška umístění obrazů nebo skříněk v kuchyni.

www.incgamers.com

+ Simíci jsou všude. Vidíte, jak běhají po ulici, vzájemně si povídají a tak. Je to daleko reálnější, než dřív, když byli jen tam, kde simík, za kterého hrajete :D.

+ Možnost nastavení výšky zdí (ze 3 velikostí) + výšky základů.

+ Okna se dají posouvat nahoru nebo dolů.

+ Líbí se mi, že když se neplatí účty, odpojí vodu a elektriku (teda, ještě se mi to nestalo, ale četla jsem, že to tak je).

+ Možnost zaoblených balkónů. To se mi moc líbí.

+ Hodně doplňků a serepetiček do domu (jako takové ty knížky, svíčky, kytičky atd.)



simsvip.com

- Vlasy. To je jediná věc, která se mi vážně na vzhledu nelíbí. V žádné z her vlasy nevypadají živě, ale tady jsem doufala, že tomu něco dají. Ale všechno se dá vyřešit downloady, žejo.

- Simíci strašně rychle tloustnou. Takže pokud necvičí, jsou z nich zanedlouho takoví buřtíci. 

- Věci se rychle rozbíjí. Neustále je rozbité umyvadlo, nebo jiné věci do koupelny. 

- S tím souvisí to, že nejde zavolat opravář. Buď se věc vymění, nebo si ji simík opraví sám.

- Tím, že nám ubyl nástroj pro úpravu stylu, tak máme barvu nábytku přednastavenou. A hrozně mě štve, že k nějaké fajn posteli nesedí barevně noční stolek a když sedí, tak je k tomu úplně hnusná komoda :D. Nevím, proč nedali barvy u všeho nábytku stejné, to by se daleko lépe kombinovalo.

forums.thesims.com
- Chybějí batolata. Ne, nebavilo mě je učit chodit, mluvit a chodit na nočník, všechno jsem to dělala pomocí MasterControlleru. Ale přijde mi divné, že se dítě narodí a nejednou je z něj školák. Ať si to batole klidně jen leží v té postýlce, ale ať je to sakra batole a dá se vytvořit v CAS :D.

- Pro mě docela málo stylů pro okna a dveře. To by chtělo doplnit.

sims.wikia.com
- Uniká mi smysl nějakého stroje na muffiny, takové té hrací desky (která jakoby simíka uzavře), mikroskopu (naprosto megavelkého mikroskopu, který zabere místo jako nevím co) a podobných věcí, které v životě prostě nejsou.

- Přátelé otravují každý den. Buď si chtějí povídat, nebo zavolají, jestli se můžou stavit, popřípadě rovnou zvoní u domu. Otrava :D.

- Ano, absence bazénů. Jak ale víme, přibudou s další aktualizací v listopadu :).

- Ve městě se kromě parku, klubu a muzea nachází pouze obytné parcely a domy. Žádná škola, nemocnice, radnice apod. :(


Často se setkávám s reakcí hráčů, že jim chybí auta, že je tam málo povolání atd atd. Ale hrozně věcí do Sims 3 přibylo až s dodatky, což si asi mnozí neuvědomují :). 

Myslím, že to je vše, co mě napadlo. Já jsem se Sims 4 celkově spokojená. Není mi líto peněz, které jsem za tuto hru dala (přes 1 000 Kč, to byly 2 dny v práci! :D) a určitě ji budu rozšiřovat o další dodatky a kolekce :).

V nejbližší době očekávejte článek ze života s fotkou mých skvělýchdokonalýchvmévelikosti šatů na stužkovák :D :)

A co vy a Sims? Hrajete Simíky?



14 komentářů:

  1. Už kolikrát jsem měla období, kdy jsem byla na nich závislá:DD Na čtyřku jsem zatím moc velkou chválu nečetla, tak nemohu posoudit.. :-) Ale určitě užitečný článek - jasně, že jim neodolám!! :-)

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tento článok sa mi hodí, keďže mám Simsa 3 a uvažujem nad 4kou, ale ešte je o ňom málo popísané tak zatiaľ ostávam pri starej trojke :).
    Neviem nejak špeciálne porovnať vzhľad Simsov z 3 a 4, keďže je iné vidieť na fotkách a druhé je zažiť, ale dúfam, že ako hovoríš noví Simsovia budú krajší :).
    A máš pravdu, predvolené oblečenia sú hrozné v 3jke :), preto bez toho, aby som si stiahla oblečenia sa hrať prosto nedá.

    Super článok, pre mňa veľmi užitočný. Uvidím, aké budem mať pocity, keď si stiahnem SImsa 4 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono když se srovnají simíci ze základní 3 a 4, tak je to vážně rozdíl, v Sims 3 to byla hrůza - buďme upřímní :D. Pravdou je, že downloady dělají hodně, takže až tu bude TS4 déle, tak budou simíci lepší ;)

      Vymazat
    2. To je pravda v The Sims 3 sú hrozní, kým neboli downloady bolo to hrozné, ale teraz je to už jedno, keď ich je milion a môžeš si vybrať hocičo podľa tvojho vkusu.
      Tak ja počkám, kým bude dlhšie štvorka, bude už aj dáky ten datadisk a potom si ho nainštalujem :P

      Vymazat
  3. Tak teď jsme se vrátila v čase.. Simíky jsem hrozně žrala! Bohužel jsem je už tak rok a půl nehrála, ale když jsem dostala "trojku" byla jsem taaaaak nadšená! Jsem fakt šťastná, že jsem narazila na tvůj blog a na tento post :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám teda dvojku.. :D už se mi nechtělo utrácet za 3.. ale chtěla bychsi zahrát no :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si dvojku stahovala před nedávnem, když ji Origin nabízel zdarma všem zaregistrovaným (všechny ty dodatky a kolekce), tak jsem se vrátila v čase :D

      Každá hra měla něco super a něco otravnýho, žejo.. Určitě je lepší v tom, že tolik nepadá jako trojka a neseká se.

      Vymazat
  5. Já mám zatím pouze 3, ale za nedlouho snad pořídím i 4, protože mě fakt zajímá jak to vypadá :D

    OdpovědětVymazat
  6. Hezky napsaný článek :)
    Já jsem prošla všechny "éry" simíků a musím říct, že The Sims 4 mě docela zklamaly.
    Pro mě by bylo úplně ideální, kdyby se zkombinovala trojka a čtyřka (například tvoření simíku z TS4, mapa města a navrhování stylů z TS3 atd.)
    Dávám jim šanci do prvního dodatku...uvidíme jak se předvedou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky byla ze začátku dost zklamaná a skeptická, ale nakonec mě hra mile překvapila.
      Styly mi upřímně vůbec nechybí. Trvalo mi, než jsem si na to zvykla, ale stejně se mi to v Sims 3 jen sekalo, zdlouhavě načítalo a štvalo mě to :D

      Doufám, že první dodatek/kolekce bude něco normálního :)

      Vymazat
  7. Pěkný článek, ale pořád je to tak 50-50. S obrazama šlo po zdech šoupat už ve trojce (a i se skříňkama a dalšíma věcma). Hru si asi koupím, ale počkám až bude nějaký datadisk a koupím si to v nějakém zvýhodněmném packu.

    Článek bych uvítala klidně i další :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale posouvání obrazů apod. přibylo až s nějakou aktualizací, ne? Už si to moc nepamatuju.

      Taky jsem nad tím přemýšlela, ale nakonec jsem byla až moc zvědavá a nedočkavá :D A hlavně líná instalovat Sims 3 na nový počítač a ihned potom Sims 4 :D

      Přemýšlela jsem, že bych vytvářela domy (ale přijde mi, že jsem na to levá a neumím dělat zahrady :D) a potom je sem dávala ;).

      Vymazat
  8. to, že nejde měnit styl nábytku beru jako docela velké mínus :D ale určitě to pozdějin spraví, si myslím :) a taky je škoda, že tam nejsou ty budovy jako radnice a tak no... já hraju jen sims3 a jsem teda spokojená, mám jeden dodatek - mazlíčci :) ale jak tak na to koukám, ráda bych si vyzkoušela tuhle čtyřku :3 hrozně mě láká postavit si tam dům a u toho zahradničení se o to víc starat - spreje na hmyz a tak! musim uznat, že fakt hodně věcí vylepšili! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)