neděle 12. října 2014

RECENZE: MUŽI, KTEŘÍ NENÁVIDÍ ŽENY



http://kosmikline.blog.cz/
Tak jsem zase jednou vzala do ruky knížku. Teda, vlastně nevzala. Vzala jsem do ruky čtečku s knížkou Muži, kteří nenávidí ženy.
Tuhle knihu jsem si chtěla přečíst asi před rokem, ale pořád jsem se k tomu nemohla dokopat. Doporučila mi ji kamarádka, já si ji stáhla v PDF do notebooku, ale ve čtení jsem se dostala asi na 5. stranu. Nijak mě to neoslovilo.
Poté, co jsem dostala čtečku jsem se ale rozhodla, že tohle bude první knížka, kterou si přečtu. Okay, okay. Už nebudu zbytečně psát kraviny okolo :D.

Muži, kteří nenávidí ženy část trilogie Milénium. Další díly jsou Dívka, která si hrála s ohněm a Dívka, která kopla do vosího hnízda. Autorem je Stieg Larsson.
Anglicky se kniha jmenuje Girl with the dragon tatoo, což je docela rozdíl oproti českému názvu,že? Jak jinak no :D

Trochu se bojím ten děj popisovat, protože je to takové zamotané :D.
V knize jsou popsány životy 2 hlavních postav - redaktora časopisu Milénium - Mikaela Blomkvista a tajemné, podivné, uzavřené hackerky Lisbeth Salanderové. 
Mikael dostává nabídku od velice úspěšného podnikatele (jestli se to tak dá nazvat) Henrika Vangera, aby vyřešil vraždu jeho neteře Harriet. Mikael nakonec nabídku přijímá a objevuje tajemství rodiny Vangerů. 
Lisbeth a Mikael spolu nakonec začnou spolupracovat a vraha hledají společně. Jejich pátrání je opravdu skvěle popsané, a hlavně dlouhéé s neustále se vynořujícími stopami.
Víc už prozradit nemůžu :).

Můj názor
Kniha byla úžasná. Jakmile jsem se do ní začetla, tak jsem se nemohla odtrhnout. Hlavně už při samotném hledání stop a pátrání to bylo jedno překvapení za druhým.
Konec mě opravdu překvapil, i když jsem si na úplném začátku myslela, že to takhle nějak bude.
Jinak pořád jsem nechápala ten název knížky. Asi až v polovině to začalo dávat smysl :D.

Zároveň jsem se podívala i na film (ne na ten s Danielem Craigem) a musím říct, že kniha daleko lepší. Herci se mi v tomhle filmu líbili víc než v tom druhém, ale to bylo asi tak všechno. Některé věci tam vůbec nebyly. Bylo to celé takové rychlejší. A některé scény tam zase byly zbytečně (řekla bych).

Sečteno, podtrženo, kniha je úžasná a všem ji doporučuji :) Kdybych nečetla knížku, tak film taky není tak špatný, ale jak to tak vždycky bývá, kniha je lepší než film.

Právě mám rozečtený druhý díl a už se těším, jaká zápletka bude tady :)

2 komentáře:

  1. ty jo škodam, že nemám tablet ani čtečku, protože se mi to v notebooku moc číst nechce, ale tak ten děj vypadá fakt dobře, mám ráda zápletky s vraždama :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si koupila všechny tři díly asi před dvěma lety, protože mi je všichni doporučovali, ale ještě jsem nestihla přečíst ani jednu, protože se vždy naskytnou nějaké jiné knihy, co dostanu a přečtu třeba u vody... Ale určitě je jednou přečtu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)