pondělí 27. října 2014

DIÁŘ V HLAVNÍ ROLI


Dnešní článek bych ráda věnovala diářům. Od začátku školního roku se ze mě totiž stal maniak. Naprosto mě okouzlily diáře, které mají vevnitř kroužky a můžu si tam tak dát co chci. Bohužel jsem dlouho žádný takový nemohla najít. Dívala jsem se na Filofax, ale ta cena (litr za diář nedám O_o) mě odradila. Také jsem přemýšlela o výrobě vlastních stránek a koupi samotných desek. Vyšlo by to asi ještě dráž, než Filofax. 

Naštěstí jsem v papírnictví (později jsem zjistila, že prodávají sortiment hračkářství Wiky, takže tam ho můžete najít) na náměstí objevila takový přijatelný kousek (na fotce vlevo). Stál asi 150 Kč. Tak neber to, že. 
No a dnes jsem si koupila diář v Lidlu za 100 Kč (vpravo na fotce). Zamilovala jsem se do něj na první pohled a za tu cenu jsem ho tam nemohla nechat.

V celém článku se dozvíte více informací o těchto diářích + nějaké tipy, jak si takový diář vylepšit ;).

Diář z Wiky

Jak už jsem psala, cena byla něco okolo 150 Kč (myslím). Součástí byly stránky s týdenním a denním rozvržením, poznámky a prázdné linkované papíry. Na straně se nachází poutko na propisku.
Mně nevyhovuje to, že ten kalendář není číslovaný (respektive tam nejsou data), tudíž jsou to pouze kolonky se jmény dnů a já si musím vypsat kolikátého to je + měsíc + rok. Pro někoho výhoda, ale pro mě ne.
U stránek, které jsou určeny k dennímu plánování si člověk musí kromě roku, měsíce  a data napsat i den v týdnu. Věřím, že někomu se to může líbit, ale mě to moc nevyhovuje (denních záznamů jsem se ihned zbavila a dala je kamarádce, protože se mi moc to rozvržení stránky nelíbilo).


Zde je první stránka. Pod indexem ze školy jsou 4 malé obyčejné přihrádky (do kterých se mi teda nic nevlezlo) a jedna průhledná, kde mám fotky P. Do diáře jsem si udělala rozvrh, bez kterého jsem naprosto ztracená :D. Vím, že je pomačkaný, ale hlavně že je. 
Taky na fotce můžete vidět ručně udělané záložky "2014", "20145" a "Poznámky"(plus je jedna ještě vespod s názvem "Další"). V diáři byly záložky, ale vůbec se mi nelíbily a navíc jsem to chtěla rozdělit takto. Musím říct, že jsem se s tím štvala docela dlouho, protože mi to pořád velikostně nesedělo, ale nakonec jsem spokojená :).


Opět vlastní výroba. Na kus průhledné fólie jsem si oboustrannou páskou přilepila tato lepítka (to je spojení teda :D). Využívám je na různé poznámky a zakládání (jak jinak, že).


Zde můžete vidět jak vypadá ten týdenní "kalendář". Trochu jsem si to vyzdobila tím, že jsem si okénka nahoře zvýraznila. Vždy, když mám položku v okénku splněnou, tak si ji "odfajfkuju" barvou, kterou jsem použila na ohraničení daného dne. 
Takové rozvržení se mi zpočátku moc nelíbilo, ale nyní mi docela vyhovuje. Člověk vidí celý týden na jedné straně a má větší přehled, než když je 1 den na 1 straně.


Další mojí "vychytávkou" je tato průhlední kapsička. Vždycky jsem byla zvyklá nosit v diáři pravítko (alias úhloměr :D). Bohužel v tomto nešlo nikam dát. Nakonec mi kamarádka koupila tuto malou zapínací složku, do které jsem udělala děrovačkou díry. Pravítko už má kde být a neustále mi nevypadává. Taky si do této složky zakládám účtenky, které bych neměla ztratit a podobné důležitější věci.


Poslední strany diáře jsou poznámky. Většinou na ně píšu, když nemám sešit. Taky jsem si na konec připnula nůžky, které neustále potřebuji a pořád je někde zapomínám. Pod nůžkami můžete vidět výše zmiňované linkované papíry. 

Diář z Lidlu

Cena, jak jsem uváděla byla 100 Kč. Součástí diáře (připravte se, je toho hodně :D) je týdenní kalendář na rok 2015 a 2016, stránky nadepsané "Úkoly", poznámky, důležité informace (zmíním se později v článku) a adresy. Stejně jako minulý diář, i tento má poutko na propisku.
Zatím nemůžu posoudit, jaký je, protože ho budu mít až na další rok. Ale myslím, že budu spokojená :) Však sami uvidíte ;).


Přihrádky, které jsou dostatečně velké na to, aby se mi tam vešel úhloměr :). Taky můžete vidět jednu velkou kapsu, kterou budu mít na index a je to věc, která mi u současného diáře schází.
Jak si můžete všimnout, i tento diář má záložky. A myslím, že si je tam nechám (jsou to Kalendář, Aktuality, Poznámky, Informace a Adresy). Štve mě, že jsou takové tmavé a černé, ale zase vypadají decentně. 


Ještě před samotným týdenním kalendářem je v diáři přehled měsíců 2015 a 2016 a taky rozkládací přehled celého roku 2015 a 2016. Což asi využívat nebudu, ale moc se mi líbí :).


No není to nádhera? :) Přesně takové náplně jsem si chtěla na rok 2015 koupit (do současného diáře). Rok, měsíc i den je uvedený, což se mi moc líbí. Vzhled je jednoduchý a místa v jednom dni pro záznam je dost. Už se nemůžu dočkat příštího roku, až si budu moct zapisovat.




Po kalendáři následuje záložka Aktuality a Poznámky, ale k tomu není moc co říct, prostě poznámky.

Zato záložka Informace toho skrývá více. Na první straně jsou uvedena důležitá čísla (158, 155, 150,...), z druhé strany listu jsou předvolby do zahraničí. Následují svátky, termíny prázdnin v roce 2015 i 2016. List, který se mi moc líbí je seznam na dovolenou, kde je seznam, věcí, které by si člověk měl vzít a u nich jsou čtverečky pro odškrtnutí. Pro holky, hlídající si postavu, se v diáři nachází tabulka kalorií. Překvapila mě strana s informacemi o první pomoci v případě nehod a zranění. Další stranu tvoří vzdálenosti hlavních měst v Evropě a na konci záložky Informace naleznete i mapu Evropy. 


Poslední záložka obsahuje listy pro záznam adres. No a na samotném konci diáře naleznete týdenní kalendář na rok 2016. 

Vím, že tento článek byl dlouhý. Je mi jasné, že ne každého toto téma zajímá, ale věřím, že se najde někdo, pro koho bude užitečný. Už proto, že diáře mají v Lidlu právě ode dneška, takže není na co čekat :).
Já mám můj současný diář moc ráda, ale nemůžu se dočkat toho nového :D Ne kvůli zevnějšku, ale hlavně kvůli tomu vnitřku. Jak jsem psala kamarádce, mám diářový orgasmus :D.


A co vy ostatní a diáře?
Máte už koupený na rok 2015?
Kolik jste ochotní do diáře investovat? 



11 komentářů:

  1. Taky jsem uplně diářový maniak, a připadám si jako bych ten článek psala já :D
    Taky jsem nechtěl autrácet za FIlofax, takže jsem si ho taky vyrobila, a přesně si koupila ten oraganizer od Wiki, ale v jiném vizuálním provedení :D
    Vím, že ty diáře v lidlu měli i loni, ale ja jsem tak nějak chtěla šetřit tak jsem si ho nekoupila, ale letos ho nutně potřebuju! a přesně takové stránky jak jsou z toho lidlu mi vyhovují... :3 :3 takže se tam asi ve čtvrtek stavim, doufam že ho tam budou míít :3 :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se tam stav, je vážně super ;)
      Nechápu, co na na těch od Filofaxu stojí tolik -_-
      Ještě tyto - http://www.kikki-k.com/diaries-calendars/planners jsou božské, ale ta cena ještě horší, než za Filofax :D

      Vymazat
  2. Moc pěkně jsi to vymyslela. Já mám diář od Yves Rocher, jako dárek k nákupu :D je takový menší než ten tvůj, ale perfektní, na straně má takovou gumičku, aby hezky stránky drželi a nic z diáře nevypadlo :D

    OdpovědětVymazat
  3. Za diář dávám maximálně 200 Kč, ale už i to je mi líto tolik peněz dát, většinou je kupuju ve slevách do 100 Kč :-D, tyhle kroužkové jsem ovšem nikde neviděla :-O a musím říct, že se mi hrozně moc líbí a i přes to, že už mám klasický diář na 2015, asi začnu koukat po tomhle :-D hrozně se mi to líbí!

    OdpovědětVymazat
  4. Já diář moc nevedu :D důležité věci si spíš zapisuji na mobil, jinak se mi stává, že na to zapomenu :D

    OdpovědětVymazat
  5. skvely, por me diar je vsechno jinak bych zapomnela. mas pekny a detailni diar;)

    PS: Zvu te na svoji giveaway na mem blogu, budu rada kdyz se zucastnis:)
    http://bridgeofmemories.blogspot.co.uk/2014/10/giveaway-design-your-own-cases-and.html#comment-form

    OdpovědětVymazat
  6. Úplne super zorganizované diáre :) Pekne si si to spravila, máš v tom aspoň super prehľad :).
    Ja diáre používam samozrejme, bez nich by som bola asi stratená :( :D. Kupujem si diáre značky ALBI zvyčajne, tie stoja okolo tých 5-6 EUR. Ale sú pre mňa celkom veľké, ja radšej diáre také malé, nech ich zmestím kamkoľvek. Minulý rok som mala diár z jedného náhodného papiernictva a veľmi mi vyhovoval. Pretože bol malý, krásny a dobre sa do neho značili veci. Tak sa tam musím ísť pozrieť a kúpiť si na nový rok taký, ak tam bude :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si dřív kupovala ty Albi diáře, ale tak nějak mě to asi omrzelo, protože ho měl každý ve třídě a bylo to všechno stejné. U toho kroužkového si ho můžu upravit podle sebe ;)

      Vymazat
  7. Ja mám filofax uz od loňska takže jenom koupím náplň. A lepítka jsem si udělala stejně jako ty. Je zbytečný to kupovat za tolik peněz, když si to člověk může udělat za pár korun.

    OdpovědětVymazat
  8. Včera som bola pozerať nejaký diár, niečo podobné ako si si kúpila ty. V Ševte som videla fakt pekné diáre, no dať za ne 32 eur je fakt prehnané, tak môžem hľadať inde. Asi sa tiež skočím pozrieť do Lidlu:D

    Mrs.Dominica

    OdpovědětVymazat
  9. Super! :D Budu muset číhat na LIDL, jestli budou mít zase nějakou akci. Mám koupený klasický sešitkový diář, ale pokukuju i po kroužkovém - líbí se mi, že si můžu docvakávat listy. Jenže litr mi přijde taky moc, zatím jsem dala nejvíce 250 korun. :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)