pátek 8. května 2015

ŽÁCI SOŠ A UČILIŠŤ JSOU SPODINA?!

weheartit.com

To jsem zase jednou otevřela diskuzi na facebooku. Kolem letošní maturity z českého jazyka se na sociálních sítích strhly opravdu zajímavé diskuze. 
A přijde mi, že se studenti rozdělili na 3 skupiny. První skupinou jsou lidé, kteří jsou naprostí idioti a svou blbost svádí na Cermat a Jidáše. Druhou skupinou jsou žáci gymnázií, které asi baví, urážet ty, kteří neuspěli. Honí si své ego na nevědomosti někoho jiného a povyšují se nad ostatní. No a potom je tu poslední skupina lidí (a doufám, že nejsem jedinou členkou -_-). Jidáš mne nezradil a i přesto musím číst, jaká jsme na SOŠ spodina a tupci. 

Ale článek o maturitě už tu byl. Tentokrát se to nebude týkat Jidáše a Athénu. Článek se bude týkat některých studentů gymnázia. Protože při těch komentářích se mi opravdu vaří krev v těle.

Dočetla jsem se totiž, že žáci gymnázií jsou vlastně bohové a my, kteří studujeme SOŠ, popřípadě učňák, tak jsme vlastně úplní tupci a nemáme nárok na život. 
Přiznám se, taky jsem si vždycky myslela, že studenti na technických oborech (strojírenství atd.) jsou jednoduše o "stupeň níž", než my na ekonomce. No a potom jsem zjistila, že přítel na oboru Strojírenství má u maturity 60 otázek z odborných předmětů (což bych klidně srovnala se školní maturitou na gymplu). V každé otázce nějaký nesmyslný nákres, kupa teorie a navíc ještě nekonečně dlouhé vzorečky pro výpočet bůh ví čeho. Tehdy jsem si uvědomila, že jsem mu celou dobu křivdila. Jo, napsal sice vydle, ale to je každému ve fabrice, kde pracuje, úplně jedno. Oni chtějí, aby rozuměl tomu, co se učil. Mistrovi je jedno, že si plete malou násobilku. Vykazuje dostatečný počet výrobků a to je rozhodující. 

Prý gympláci to mají v životě jednodušší. Opět použiju jako příklad přítele. Neměl dodělanou maturitu a i přesto si našel práci, kde vydělával 2x tolik, než moje mamka, která je v práci přes 10 let. Žádnou maturitu k tomu nepotřeboval. Ani nějaký gympl.

Až se vám rozbije vaše Audina nebo Bavorák, ke komu půjdete? K té lůze z učiliště? Přece byste nešli k někomu, kdo ani nemá maturitu. Vždyť to je pod vaši úroveň. Tak hodně štěstí s opravou, když u nových aut si sami nevyměníte už ani světlo. 

Je úžasný, že umíte zpaměti každičkou historickou událost, která se stala od stvoření světa. Že umíte poznat slepou mapu jakéhokoli státu, v hudebce vás naučili vývoj hudby od pravěku až do dneška. Je dost možný, že se díky tomu dostanete na každou vysokou. Ale tím to hasne. Protože jednou si to zaměření budete muset vybrat. A k čemu vám u managementu podniku, kam se tolik gympláků sere (s prominutím, ono na tady ty marketingy a managementy, finance atd. jde celkově hodně lidí) bude x hodin češtiny? Že umíte životopis každičkého českého spisovatele, když teď po vás budou chtít cash flow, udělat rozvahu či swot analýzu? 

Ale myslím, že za překypující sebevědomí studentů můžou sami učitelé. Ono když se vás učitelka z gymplu zeptá, jestli máte na ekonomce maturitu, nebo výuční list, tak od žáků, které učí, nemůžete čekat, že vás budou brát jinak, než naprosté debily. 

Nechci tu však jen plivat špínu na gympl. Žádný z mých známých se nikdy nechoval jako sebevědomým překypující idiot. Většinou mi řekli něco o tom, že prošli díky zásobě taháků a podobně. 

Tento článek je určený pouze pro studenty gymnázia, kteří si myslí, že jsou bůh ví co. Mnoho takových jsem nepotkala, dokud jsem nepročítala ty diskuze. Vím, že většinou jsou žáci gymnázia úplně stejní idioti jako my ze SOŠ a učilišť :D. Pokud ovšem neplánují jít na práva na Karlovku a u toho na VŠE studovat ekonomiku. Protože ty podezřívám z toho, že sem přiletěli z jiné planety :D.

1 komentář:

  1. Naprosto souhlasím s článkem! :)
    taky na škole bojujeme gympl x SOŠ, naštěstí jsem tam už skončila, už to jenom odvyprávět a tradá fuč :D
    Taky jsem četla všechny ty diskuze na netu a raději to nekomentuju :) protože z toho jsou akorát zbytečné hádky :D :D
    ale souhlasím s tebou v každém slovu :)

    Jinak u státní jsem snad dopadla, Jidáše ani Athénu jsem sice nevěděla, ale ostatní věci jsem taky podělala :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)