čtvrtek 28. ledna 2016

40 DNÍ PĚŠKY DO JERUZALÉMA


To jsem se takhle šla včera podívat do města, nenápadně pokukuju po knihách ve výloze knihkupectví, když v tom ji tam uvidím. S nadšením procházím regály plné knih a hledám... Když jsem ji našla a přečetla si zadní stranu, věděla jsem, že si tu knihu musím koupit. Včera jsem se do ní s radostí začetla a včera ji taky dočetla, protože čtení šlo samo.

Řeč je o knize 40 dní pěšky do Jeruzaléma (O pouti bez cukrové vaty), kterou napsal Ladislav Zibura. 
Pro ty, kdo neví - takový ten troll v AZ-kvízu, popřípadě člověk s úžasnými historkami na facebooku (zde). Studuje v Brně na Masaryčce a podnikl už 2 poutě, první do Santiaga de Compostela a druhou do Říma. Taky jel na kole k Severnímu moři, ale dojel k Baltskému (:D).

O čem kniha je?
Ladislav vypráví své zážitky, které se mu staly na cestě do Jeruzaléma. Kniha má 40 kapitol, kdy každá představuje jeden den. Člověk žasne nad tím, kolik se toho za 24 hodin dá stihnout. Kromě jeho zážitků najdete v knize pár poučení a rad (kdybyste se taky po jeho vzoru chtěli někam vydat), vtipné kresby a také různá (nazvala bych to) zamyšlení, kdy se pozastavuje nad chováním lidí a podněcuje tak čtenáře k přemýšlení nad danou věcí.
Fotky z jeho cesty naleznete tady, trochu mě mrzí, že nejsou fotky přímo v knize, místo ní jsou již zmiňované kresby, které situaci trochu dokreslují. 

Obrázky pobaví :)

Proč si ji přečíst?
Zasmějete se. Jeho zážitky jsou často vtipné a i když se mu děje něco špatného, popisuje to často s humorem. Samozřejmě, dočtete se, jak vlastně taková pouť probíhá a že často to není jednoduché. Mně se líbily pasáže, kdy byl mezi lidmi a poznával jejich zvyky a kulturu. Kdyby u vás zazvonil neznámý cizinec, špinavý, jen s batohem na zádech, pustili byste ho dál? Nejspíš ne, protože byste si řekli, že vás okrade, zabije, znásilní, či něco podobného. Turci, Palestinci a Izraelci ho beze slova pozvali dál, pohostili ho a často ještě nechali spát ve vlastních postelích. Často ho jen tak na ulici lidé zvali na čaj, dali mu jídlo, nebo ho chtěli někam svést. 

Rady, tipy a připomínky jsou v rámečcích

Jak jsem psala, já jsem knihu přečetla za odpoledne. Uchvátila mě a naprosto odtrhla od všech činností, které jsem chtěla dělat. 
Pokud hledáte knihu, která v sobě skrývá zábavu, děj i informace, určitě sáhněte po této. Protože, nezlobte se na mě, určitě se toho dozvíte více, než z něčeho s názvem Já, JůTuber (či něčeho podobného, co vyplodili lidé podobného věku, jako Ladislav). 

Četli jste?
Znáte nějakou podobnou knihu?

4 komentáře:

  1. Knížku jsem nečetla, ale její název je mi známý. Četla jsem o té cestě asi už někdy dřív nějaký článek a nejspíš si ji taky pořídím, už jen podle obalu vypadá opravdu pěkně. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. V pondělí se chystám na jeho projekci, Ládíka já fakt můžu. A obdivuju.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten chlápek je docela drsný :D Viděla jsem ho v Show Jana Krause :)

    www.piosek.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem o tý knížce slyšela a asi si jí přečtu =)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)