sobota 16. ledna 2016

BLOG.CZ x BLOGGER

www.utahnewssource.com/

Valná většina Čechů (a Slováků), pokud chtějí založit svůj blog, tak se rozhodují mezi stránkou Blog.cz a Blogger.com. Obě poskytují bezplatné vytvoření nějakého toho blogísku.
Na blog.cz jsem měla hned několik blogů a s nostalgií v srdci na ně vzpomínám. Teď mám třetím rokem blog tady. A co je tedy lepší?

Články
Editor článků je téměř totožný. Můžete si vybrat, zda budete využívat normální, nebo to záhadně napíšete pomocí HTML (:D). Můžete změnit barvu písma, zvýraznění, dát kurzívu,...Stejné jsou také možnosti pro zarovnání textu. Vložení číslování, nebo odrážek.
Co je u Bloggeru navíc, je možnost změnit font písma, jeho velikost a styl. Na Blog.cz můžete změnit jen styl (na výběr máte ze 3 stylů). Jo, taky se na Bloggeru nachází úžasná věc - oprava pravopisu.
Naopak výhodou Blog.cz (alespoň pro mě) je možnost odsadit text. Na Bloggeru tahle věc není a editor nereaguje na klávesu Tab -_-.

blog.cz

blogger.com

Vkládání obrázků/videí
Zde vidím jeden velký rozdíl v tom, že na Blog.cz nelze vkládat do článku více obrázku současně. Můžete jich více nahrát do galerie, ale do článků vkládat po jednom... Proč?
Blogger tuto funkci nabízí, ale se mnou si moc nerozumí. Protože když fotky vyberu z počítače, nahrají se a já označím jakékoli množství fotek, které chci do článku vložit, vloží se vždycky všechny, které jsem zrovna nahrála. Poté, co fotky z článku smažu a proces vložení obrázků do článku zopakuju (už bez nahrávání z PC), tak všechno funguje. Je mi záhadou, proč tomu tak je :D.
Nevýhodou Bloggeru je, že nemůžete vytvářet podsložky, které vám pomůžou fotky trochu protřídit (teda, alespoň já jsem na to nepřišla, pokud tohle Blogger nabízí, tak mě opravte a řekněte mi, kde :D). Taky nemůžete libovolně nastavit velikost obrázků. Máte přednastavené možnosti "malý", "střední", "velký", "extra velký" a "původní velikost". Pokud tedy chcete konkrétní velikost obrázku, musíte si ho upravit v počítači a poté zvolit "původní velikost".

U Blog.cz jsem nepřišla na to, jak přidat video z počítače. U Bloggeru je vložení videa z počítače jednoduché, avšak problém nastává při nahrání z Youtube. Není totiž kam vložit jednoduše URL adresu, ale video musíte na Youtube vyhledat. Když jsem do minulého článku takhle chtěla nějaké video vložit, nemohla jsem ho vůbec najít. Takže nevím, jestli to k něčemu je...

blogger.com

Rubriky
Na Blog.cz si klasicky v nastavení vytvoříte různorodé rubriky. Není to zas tak dlouho, co ještě přibylo vylepšení v podobě určitých podrubrik, které můžete vložit jako podmnožinu (ach to studium matiky) jiné rubriky. Já, jakožto velký "grafik" jsem to na starém blogu velice ocenila a využívala.
Nevýhodou je, že článek může být zařazen pouze do jedné rubriky. Výhodou zase je, že všechno, co potřebujete vědět, máte v nastavení. Název rubriky, její podrubriky, kolik článků se v ní nachází, jestli má nebo nemá být zobrazena.
Blogger oproti tomu nemá rubriky, ale štítky. Mnoho lidí je nesnáší, avšak ony vždycky nemusí vypadat jako shluk slov. Můžete si vybrat, jestli totiž budou štítky jako skupina slov, nebo klasický seznam.
Výhoda je, že k článku můžete vložit libovolný počet štítků (což je občas na škodu). Štítky vkládáte buď v přehledu článků, nebo při psaní konkrétního článku (stačí napsat slovo a oddělit ho čárkou, automaticky se z něj vytvoří štítek). Kolik článků máte označených daným štítkem zjistíte v přehledu článků, kde si je můžete podle štítků zobrazit (ještě zmíním jednu výhodu - v přehledu článku můžete označit vícero článků určitým štítkem, takže si ulehčíte práci). Kámen úrazu přichází, když je chcete spravovat (jak mají v menu vypadat), tak musíte jít do nastavení > rozložení > vložit příslušný gadget a přes ten je potom upravovat (snad chápete).

blog.cz

blogger.com

Přehled článků, informace o nich
Na Blog.cz si můžete články zobrazit podle měsíce, kdy byly vydané (podle mě velké plus). Klasicky u něj máte datum a čas vydání.
Bohužel nevidíte, kolik se u článku nachází komentářů. Až po jeho rozkliknutí se vám zobrazí "komentáře", kde je naleznete. Při plánování článku navíc v přehledu nemáte zmíněno, že je naplánovaný a je normálně mezi vydanými
Blogger má přehled článku dle mého o něco lepší. Kromě data vydání, vidíte počet komentářů a zobrazení článku a také štítky, kterými jste článek označili
Nevýhodou je, že chybí nějaký archiv, pomocí kterého byste se podívali pouze na články konkrétního měsíce. Výhodou je, že u naplánovaných článků je napsáno "Naplánováno", stejně jako ""Koncept" u rozepsaných.

blog.cz

blogger.com

Nastavení
Zde vidím velký rozdíl. Dle mého názoru je Blog.cz na nastavování daleko jednodušší. Hlavně pokud jde o designy. Mimo to se všude nachází mnoho volně stažitelných designů, popřípadě lidí, kteří dělají designy na přání.
S Bloggerem už je to o poznání těžší (alespoň pro mě). Máte hodně přednastavených šablon, které si můžete upravovat. U každé šablony jsou ale věci, které můžete upravovat a které ne (vyznám se v tom jako koza v petrželi, prostě jsem rezignovala a rozhodla se, že jen budu měnit záhlaví a barvu písma a vůbec do toho, jak jsem to nastavila, nebudu drbat :D).
Výhodou je, že do menu můžete vkládat různé gadgety, které na Blog.cz nenajdete. Taky si můžete změnit takovou tu malinkou ikonku, která se zobrazuje v prohlížeči na každé kartě (chápeme se? :D).

Zviditelnění se
Eh. Tady dle mého Blogger značně zaostává. Vzhledem k tomu, že je to mezinárodní stránka, tak není utvořeno takové prostředí pro autory, jako nabízí Blog.cz.
Vím, že je tu možnost zaplatit si reklamu pro váš blog, avšak nevím, na kolik taková sranda vyjde.
Na Blog.cz je možnost, že váš blog bude mezi blogy dne, nebo se dostanete do autorského klubu a když napíšete téma týdne, zobrazí se společně s blogy dne a články od autorů z AK (som sa dozvěděl, že AK je zrušený, okay :D) na hlavní stránce. Taky máte žebříčky nejlépe hodnocených a nejnavštěvovanějších článků+blogů.

Statistiky
Myslím, že zde na plné čáře vyhrává Blogger. Na Blog.cz se můžete podívat, kolik lidí blog za den navštívilo, jaké jsou nejkomentovanější a poslední komentované články, ale tím to končí,
Oproti tomu Blogger umožňuje nahlédnutí do složení čtenářů z hlediska národnosti, druhu prohlížeče a operačního systému, podívat se,co lidé vyhledávali a odkázalo je to na váš blog, samozřejmě počet zobrazení stránky a článků a v neposlední řadě také zdroje provozu, neboli stránky, ze kterých se lidé na váš blog dostali.

blog.cz

blogger.cz
vždycky mě strašně dostává ten dodatek 18+, když lidi hledají povídky :3

Myslím, že to je vše, na co jsem si vzpomněla. Mimochodem, tento článek mám rozepsaný dobrého půl roku, akorát jsem pořád neměla čas, si sednou a sesumírovat všechna pro a proti.

Shrnula bych to asi takhle - pokud začínáte a chcete si získat nějaké stálé čtenáře, tak je lepší Blog.cz.
Pokud vás už štvou problémy s vydáváním článků (které mě teda opravdu vytáčely, nevím, jestli to tak stále ještě je :D) a jiné nedostatky, založte si blog na Bloggeru. Můžete si ho propojit s Google+ a více ho propagovat tím. Jo, zapomněla jsem se zmínit - můžete se podívat, kdo váš blog sleduje pomocí GFC (Google Friend Connect).

A co vy? Blog.cz nebo Blogger? Proč?

21 komentářů:

  1. vypadá to, že je to tak nějak půl na půl :) za mě mi ale přijde asi přehlednější (a mnohem jednodušší:D) blog.cz, ale to hlavně proto, že jsem na něj už zvyklá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to o zvyku, no :) Já si ještě za 3 roky tady na některé věci nezvykla (hlavně na to nastavování designu -_- :D)

      Vymazat
  2. Já jsem se asi před 5 měsíci přestěhovala z blog.cz, blogger mi už vyhovuje mnohem více. :)

    Sayesss.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Keď som ešte mala blog, tak som uprednostňovala blog.cz. Hlavne kvoli tej komunite a nastavovaniu designov. Je pravda že blogger má viac možností, lenže na blog.cz sa to dá tak jednoducho nastavovať a upravovať... keď nad tým teraz rozmýšľam tak mi chýba to robenie designov :D Ale na druhú stranu, ak by som sa teraz znovu pustila do písania, je možné že by som si vybrala blogger, pretože predsa len je to také.. vážnejšie. Pri blog.cz si predstavujem aj tie ružové "blogísky" alebo milión blogov o rôznych celebritách a tak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno mě taky přepadla nostalgie a procházela jsem si články na starém blogu a všechny ty designy, které jsem dělala. To byly časy :D ♥.
      Chtěla jsem se kvůli designům na Blogger naučit s HTML a tak, ale zjistila jsem, že to je nad mé chápání :D.

      Mimochodem, jak se celou dobu máš? :) Mrzí mě, že už nemáš blog, tvoje grafika byla skvělá, stejně tak, jako pozdější blog o knihách :).

      Vymazat
    2. Naučiť sa HTML je asi aj nad moje chápanie, ale minimálne nemám na to trpezlivosť zisťovať ako to funguje, aj keď v podstate tomu celému chápem, robiť s tým neviem :D

      Ale fajn :) Veľa sa toho u mňa nezmenilo, ale keď sa pozriem na obdobie pár rokov/mesiacov dozadu, tak sa mi zdá všetko iné.
      Blog mi občas chýba, ale myslím, že aj keby sa vrátim tak mi to nevydrží. Ale tak nezmizla som úplne, moje obľúbené blogy stále čítam (aj keď ich už nie je veľa čo vydržali) a raz za pol roka sa dokonca odhodlám niečo okomentovať :D

      Vymazat
  4. Blog.cz je pro mě lepší a přehlednější :)
    Cedor (neumím s blogspote nebo co to je:D)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak nejdříve musímpochválit výborný článek, který bloggerům určitě pomůže v rozhodnutí :)
    Já mám teda raději blog.cz na bloggeru jsem si blog založila, ale vůbec se v tom nevyznám, je to nepřehledné a strašně složité. Ovšem si myslím že blogspot, je pro ty bloggery, kteří se tím chcou opravdu živit, cpát tam reklamy a vydělávat blogem. Pochybuju,že na blog.cz by se takto prosadili. A ještě mi příjde lepší, že na blogspotu si můžeš doménu pak koupít a nemít tam to příšerné blogspot.cz ale pouze .cz. Což si myslím, že je super, a u blog.cz to tuším nejde.
    Já jsem ale teda pro blog.cz díky jednoduchosti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :)

      Ono jakmile si na to člověk zvykne, tak to není tak hrozné :D. Až na ty designy, to je peklo :D.

      A reklamy a koupení domény jsou určitě výhodou, ale zase podle mě pro obyčejného člověka, který to dělá pro zábavu, jsou tyhle 2 věci vedlejší :) (alespoň já to tak beru :D)

      Vymazat
  6. Já jsem pro blog.cz :) Blogger je na mě až moc složitý. :D
    Jinak děkuji ti za povzbuzující komentář. Máš hezký citát. Já mám trošku podobný: "Jsem krásná, až to přetejká" :D

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem na blog.cz a docela mi vyhovuje. Jistě, jsou zde nějaké nedostatky, ty statistiky by se mohly zlepšit, ale je pro mě dostatečně jednoduchý a můžu si krásně vyhrát s designem. Bloggera jsem nikdy nezkoušela a asi ani zkoušet nebudu, už jsem moc zvyklá na blog.cz.
    Moc hezký článek, smysluplné srovnání těchto dvou domén, které mě už dlouhou dobu zajímalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem měla Blog.cz hrozně ráda, ale potom mě štvalo, že se mi nezobrazovaly články, nebo design, takže jsem se jednou odhodlala, založit si blog tu ;). A Blogger teda šlape jako hodinky :D.

      Vymazat
  8. Ono s těmi obrázky se to nějak dá udělat, například já si nastavuji jejich velikost v HTML nastavení textu (nejsem žádný expert, takže ti to nepopíšu nijak odborně, ale prostě si klikneš na HTML a tam někde najdeš ten obrázek a čísla u výšky a šířky si nastavíš, jak chceš). Taky s videi to jde snáze; když si do toho vyhledávacího okénka zadáš okopírovanou adresu, najde ti to přesně to video, které chceš :)
    Ty statistiky se mi taky líbí mnohem víc tady. Vlastně mě tak nějak uklidňuje, když vím, odkud chodí lidi na můj blog.
    Moc pěkný článek! Moc se mi líbí, jak přehledně jsi to všechno napsala. Mám ráda přehledné věci, a to tvůj blog, zdá se, je. :)
    (Mimo téma - wow, obdivuji tě, že studuješ takový alespoň podle mě komplikovaný obor!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za rady, konečně si budu moct nastavit vlastní velikost obrázků :D.
      Statistiky jasně vedou, no. Já zase ráda sleduju, jaká klíčová slova sem čtenáře zavedla (potom se snažím více psát na dané téma).

      A on ten obor není tak hrozný :D. Teda, mám za sebou první semestr, takže nic moc nevím ještě. Ale ekonomické předměty jsou pohoda a matematické se nějak taky zvládnou (jsou jen dva, ale za 11 a 7 kreditů, why not :D)

      Moc děkuji za komentář :)
      Jsem moc ráda, že jsem na tvůj blog narazila, protože přesně něco takového jsem už dlouho hledala. Mix více věcí, kdy je to všechno ještě zajímavé a úžasně napsané (ta báseň - snad první báseň, která mě oslovila).

      Vymazat
  9. Pěkné shrnutí :) no já jsem měla na blog.cz kdysi nějaký blog o morčatech :D a už si opravdu nepamatuju, jak to tam vypadalo, ale když jsem si zakládala nový blog, tak už jsem se asi chtěla odprostit od dětských let a založila jsem si ho tady na bloggeru a jsem spokojená :D

    OdpovědětVymazat
  10. Za mě teda rozhodně blogger. Z blogu.cz jsem častokrát dost zmatená, hlavně když třeba sleduji některé blogy na této platformě, tak se mi dost často stává, že jsem v orientování na některých blozích dost zmatená a celkově mi tam pár věcí chybí :(

    OdpovědětVymazat
  11. Za mňa určite blogger. S blog.cz som mala skúsenosti lebo som začala blogovať v 15 rokoch ale vždy ma tam štvali tie designy.

    follow for follow:

    Discovering Glam

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkně jsi to shrnula:) Pro mě jsou blog vs blogger tak na stejné příčce, takže věčné rozhodování :D Jednou jsem zkoušela blogger, ale nakonec jsem se vrátila na starý dobrý blog.cz, který je takový "jednodušší" :)
    Na blogger se mi líbí, že tu jde nastavovat css styly, což je pak větší rozsah v rámci tvoření designu blogu, který je na blog.cz dost omezený:)

    OdpovědětVymazat
  13. blog cz odskouseny nemam, ale blogger jo :)

    OdpovědětVymazat
  14. To je zvláštní, mně totiž připadá Blogger (Blogspot) daleko jednodušší, než Blog.cz. :-) A taky nastavení se mi podařilo lépe a víc podle mých představ. Na Blog.cz jsem 9 měsíců a díky neschopnému vedení, které se nedovede ani pořádně omluvit za svou chybu, jsem nějak ztratila chuť psát tam a podporovat je.

    Jediné, s čím mě Blogspot doběhl, je ta velikost obrázků - ale s tím si ještě nějak poradím. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)