středa 13. ledna 2016

YOUTUBE: NA KOHO SE PODÍVAT

www.linkedin.com

Myslím, že dnes už jen málokdo používá Youtube pouze pro přehrávání písniček, popřípadě filmů. V posledních letech se i v ČR a na Slovensku rozmohl trend natáčení videí. Kdo by neznal Goga, Shopaholic Nicol, Petru Lovelyhair nebo holky z A Cup of Style, jako by nežil. 
V tomto článku naleznete pár youtuberů, na které se dívám já a nejsou to videa plná challengeí (challengí? nesnáším anglická slova, co se nedají skloňovat :D), tagů apod.

1. Lilian Voss
Vlastním jménem Marťa natáčí kromě různých haulů ještě povídací videa (která miluju, protože nechodí okolo horké kaše a řekne to, co má na srdci) a hlavní odlišnost od ostatních vidím v 13, komnatách, které natáčela a kde se snažila lidem přiblížit, jaké to je, žít s panickou poruchou, obsedantně kompulzivní poruchou atd.
Není jako mnohé youtuberky, které mluví jako totální tataři, neumí se vyjádřit nebo opakují slova. Dobře se poslouchá a nemá žádnou přehnanou gestikulaci, takže se na ni dá dívat.


2. Martin Rota 
Sleduji jeho kanál Naprosto Retardovaný, kde se vyjadřuje k různým tématům, která se zrovna řeší na sociálních sítích apod. Přijde mi, že to není ten typ člověka, který prosazuje svůj názor jen tak, ale má ho něčím podložený, často uvede jak pozitiva, tak negativa dané rozebírané věci.
Dále sleduji Vědecké kladivo, kde vysvětluje různé fyzikální a chemické jevy, se kterými se setkáváme každý den a ani si to neuvědomujeme. Dokáže danou problematiku člověku skvěle vysvětlit (nechápu, jak to všechno může chápat :D).


Objevila jsem ho docela nedávno. Nedá se říct, že jeho videa by měla nějaký hlubší smysl (jako někoho něco přiučit, informovat o něčem). Jsou dělaná pro zábavu a myslím, že svůj účel plní dobře. Nechápu, kde pořád bere inspiraci. Má je úžasně zpracovaná, nejsou nijak dlouhá a jsou vtipná. Co víc si přát.


4. Catamurloc (kanál StaySteak)
Adam natáčí různé let´s playe (které mě osobně nic neříkají :D). Kromě nich ale na jeho kanále naleznete Creepypasty (smyšlené hororové příběhy). Co jsem z videí pochopila, tak je překládá z angličtiny do češtiny. Poté tyto příběhy čte. Videa jsou delší, ale dobře se poslouchají (s obrazem už je to horší teda). 


5. Veronika (kanál Blueberry Pink)
Dlouho jsem přemýšlela, jestli ji sem zařadit, nebo ne. Já ji totiž znám ještě z doby, kdy nenatáčela videa na youtube, měla blog a na něj přidávala různá DIY a hlavně návody na Blogger (které ale přestala dělat, což mě mrzí, protože těch na internetu moc není :/). Tyto návody jsou stále na na jejím blogu :). Potom se začala tak nějak věnovat kosmetice a přijde mi, že se z ní stala další tuctová blogerka, která natáčí nákupy a novinky, spotřebováno a top 10 (proč sakra? :D).
Občas přidá knižní tipy, či nějaké rady, jak si vyzdobit diář a tak, takže se na ni kouknu (a kosmetická videa mívám jako kulisu, když něco dělám :D). 


Sleduju 2 zahraniční kanály a tohle je jeden z nich. Pokud milujete sladké, tak zde jste na správné adrese. Jsou zde zajímavé a jednoduché recepty (nečekejte prosím nic zdravého). Videa natáčí asi 40letý sympaťák, který na rozdíl od zahraničních youtuberek mluví pomalu a jasně, že i takový tatar jako já mu rozumím. 


Prohledávám můj seznam odběratelů a zjišťuji, že to je vlastně všechno. Samozřejmě, že sleduji i tisíc dalších youtuberek (Petru, Nicol, Flabgee) a mnoho youtuberů (Stejk, Ati Vidrail, Gogo), ale když se na to podíváte, tak všichni točí to stejné (ask, challenge, tag, spotřebováno, nákupy a novinky,...). Přijde mi, že u výše zmiňovaných najdete i něco jiného, originálního, kde vidíte, že se snažili a dali tomu hodně energie a času.

Jací jsou vaši oblíbení youtubeři? 

4 komentáře:

  1. Z tohoto znám jen Veroniku, ale vlastně jsem na tom asi jako ty, sledovala jsem ji dřív, ale teď už je její Youtube jiný... Docela se těším až se kouknu na ten zbytek, co tu uvádíš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, teď je Youtube jiný (ne vyloženě horší, ale jiný). Uznávám, že je docela těžké, přijít s něčím novým, neohraným a uchytit se při tak velké "konkurenci", ale když se dívám na videa a díky spolupracím slyším recenzi na jeden určitý produkt u každé známější youtuberky, tak o čem to pak je.

      Vymazat
  2. Simple Cooking Channel je úžasný - pri každom jednom videu mám chuť rovno bežať do kuchyne :D
    BEELIEVIN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky :D Naštěstí většinou nemám valnou většinu ingrediencí, které používá :D

      Vymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)