neděle 3. ledna 2016

STRÁNKY S HP FANFICTION


weheartit.com

Ehm, znáte ten pocit, když se máte učit, protože v úterý máte zápočet, ve čtvrtek další a zjistili jste, že jsou to takový sračky, že se na to raději vykašlete, sledujete videa na youtube, čtete všechno, co vás zrovna napadne, nebo prostě jen zíráte do zdi a brečíte nad tím, jací jste tragédi? :D Řekněte prosím, že nejsem jediná.
To je takový to, když si zapíšu zápočet na 5. ledna, protože se budu přes Vánoce určitě učit. Ale vykašlu se na to, Na Nový rok se rozhodnu, že si to prostě zapíšu až na 12. Ale zjišťuju, že 14. mám zkoušku a nevím, jak se to takhle hned naučím. Navíc nevím, kdy budu psát zápočet z algebry. A ještě když ho náhodou udělám, tak následuje zkouška z příkladů, na který jsem se ani nepodívala, natož, abych je počítala. Takže začíná panika :D. Stres. Naříkání. Nadávání. Obviňování sama sebe. Modlení. Smlouva s ďáblem. Uklidnění. Učení. Učení víc, než 2 hodiny. Hledání povídek na dobu po zkouškovým. Čtení těch povídek. Panika. Ano, takhle to jde stále dokola :D. 
A protože už mi dnes zbývá se naučit "jen" asi 4 přednášky, tak jsem se rozhodla, že napíšu nějaký ten článek. Při hledání nových povídek jsem narazila na nové stránky a na spoustu, ale fakt spoustu povídek (které se objeví v nějakém z budoucích článků). 
Teď mě tak napadá. Všechno to jsou weby, kde se nachází pár HP/DM, protože ti jsou mému srdci nejbližší. Ale na každém webu naleznete i jiné páry, hlavně pak na těch, kde jsou překlady a přispívá více autorů.

Já vím, že bych asi měla začít nějakou stránkou, kde jsou díla více autorů, kde naleznete více párů... Ale já nemůžu. Blanch je podle mě ta nejlepší autorka Drarry povídek. Přečetla jsem je všechny, u většiny jsem brečela jako želva, protože tahle ďábelská osoba se vyžívá ve smutných koncích. 
Povídky byly jedny z prvních, které jsem četla, takže se k nim vracím stále dokola a pak si nadávám, jakej jsem debil, protože u toho řvu jak kráva (:D). 
Určitě si přečtěte Pretty Woman, Sedmkrát jinak, nebo Acta est fabula. Jinak, u Blanch naleznete různé páry, ale převažuje DM/HP. Jo a připravte si prosím kapesníčky :D.

Stránka, kde se nachází nespočet překladů. Páry Drarry, Dramione, Snarry, Snamione a já nevím, jaké všechny :D. 
Z HP/DM bych určitě doporučila Světlo pod vodou, Svazek, Vysoká cena, Zachraňte Draca Malfoye, Draco v temnotě a Rozmarné lístečky. Překlady jsou jak české, tak slovenské. Naleznete tam také mnoho jednorázovek a drabbles. 

Web, kde naleznete povídky ze světa HP, SH a LOTR. 
Jako vždy, různé páry :). Z Drarry povídek se určitě podívejte na Redeem Me, božská povídka, postavy dost mimo charakter, ale je to jedna z mála povídek, kde to člověka potěší, protože proč by vždycky měl být Harry ten naivní blbeček, zachránce kouzelnického světa :D.
Taky doporučuju Hračku s Zlom mě (ale na to si teda připravte kapesník).

Naleznete zde hlavně povídky se Severusem, ale hojný počet je i bez něj :). Kromě párů, na které jsme všichni tak nějak zvyklí (teda já :D), tak tu jde najít i Lucius/Hagrid, Lupin/George Weasley a tak :) 
Přečtěte si Smilstvo, Nikdo na světě a Ale otče... (DM/LM, neukamenujte mě prosím :D ale je to pěkný, fakt :D).

Další ze stránek, kterou doporučuji. Žádné nové povídky nehledejte, poslední aktualizace proběhla někdy v roce 2013. Ale naleznete tam starší dílka, jako třeba Sova jménem Romeo nebo V nesprávném čase. 

Web, kde je se nachází nepřeberné množství povídek. Můžete si tam najít konkrétního autora, podívat se, jaký má ten autor oblíbené autory, nebo povídky a rozšířit si tak své obzory. 
Jsou tu i jiné fandomy, ne jen Harry Potter. A tentokrát Vám žádnou povídku nedoporučím, protože jsem ji na tomto webu nečetla pěkně dlouho :D. Ale je jich tam opravdu spousta, ať už kapitolovek, tak jednorázovek, slash i s hetero páry. Všehochuť, věřím, že každý si tam něco najde :).

Je tu vůbec někdo, kdo Wattpad nezná? Já jsem ho objevila už dříve, ale našla jsem tam jen asi 2 povídky, které ještě byly hrozné. No a nedávno jsem narazila na jednu autorku, která píše opravdu pěkné povídky (a má jich hodně a musím se hodně ovládat, abych nezačala teď číst :D). Takže ho sem dávám, protože povídek je tam opravdu hodně, s milionem témat, fandomů, párů a tak.
I tak mám ale k Wattpadu takový docela negativní postoj. Vůbec nevím, jak mám povídky vyhledávat. Nenarazila jsem na žádné tagy a tak, které by mi to usnadnily.
A většina povídek, na které jsem narazila, byly strašné. Fakt hrozné. Nevím, kolik bylo autorkám těch "děl", protože mi přišlo, že asi 11. Gramatika vždycky úplně hrozná, většinou to postrádalo nějakou zápletku a když už to vypadalo, že to bude mít nějaký dobrý děj, tak to autorka pohřbila tím, že neuměla psát a k postavám jsem si tak nevytvořila žádný vztah (znáte ten pocit, když každý polibek prožíváte společně s postavami? Některé autorky dokáží tak bravurně popsat pocity a atmosféru, že si přijdete, jako byste v tom příběhu byli i vy... no, tak tohle přesně většina děl postrádala). Já vím, že žádný učený z nebe nespadl, ale sakra vždyť Word má tu úžasnou funkci, že podtrhává pravopisně špatná slova. Tak je to tak těžký se na to podívat? -_- Jakože jo, každý dělá chyby. Ale do prkna, neumět ani shodu přísudku s podmětem, ale psát povídku o tom, jak si to tam 2 kluci rozdávají, to je někde chyba, ne? -_-

Teď jsem se tak nějak rozčílila díky tomu Wattpadu, takže tento článek ukončím :). Doufám, že se vám líbil a že byl přínosný. Pokud si ještě na nějakou stránku vzpomenu, tak ji buď přidám do článku, nebo, pokud by jich bylo víc, tak je napíšu do nového.

Jo, všem, kteří jdou zítra do školy, tak přeju pevné nervy, to tam ještě půl roku přežijete :D. A taky držím palce všem, kteří mají stejně jako já zkouškové.

Jaké stránky byste doporučili vy?


3 komentáře:

  1. Ahoj, zítra mám první zkoušku, my naštěstí píšeme jenom testy a nemáme ústní zkoušky, takže to se snad dá. Jsem zvědavá no učila jsem se na ni asi 3 dny tak uvidíme zda ji zvládnu :D jinak jsem si to rozplánovala na celý měsíc tak jsem zvadavá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to držím palce :) Já zatím taky jen píšu zápočty, takže ani nevím, kdy se ke zkoušce dostanu :D

      Vymazat
  2. Jejdu... Takova hezka slova i v roce 2016. To bylo od tebe hrozne mily a hezky, diky, necekala bych, ze byo me jeste nekdo zakopl :)
    Povidky sice dneska povazuju za hrozny a snazim se byt ted trochu lepsi, ale i tak to potesi.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a doufám, že není poslední :)